sammanslagen bild på en parkering och en godkänd p-botsbestridan
Bildmontage: Nyhetsbyrån Järva

Vid två tillfällen samma helg tilldelades han p-böter för den plats som han själv hyr. Efter att ha blivit slussad från Hojab till Europark och tillbaka till Hojab igen fick han till slut veta att de inte kunde makulera böterna. Nu har de godkänt Abdiaziz Gedis bestridan.

Som ni redan har kunnat läsa i artikeln som handlade om att jag fick p-böter på min egen parkeringsplats har jag varit orolig från dag ett tills nu. Jag fick oroa mig i onödan eftersom jag redan betalar hyra på parkeringen och har ett avtal som gäller tills vidare. När parkeringsbolaget sade att jag inte hade rätt, även om jag har skickat ett giltigt avtal från hyresvärden, blev jag förvirrad och orolig. Det som gjorde det hela ännu knepigare var att man hyr parkeringen från en hyresvärd som gett i uppdrag till ett parkeringsbolag att sköta p-böterna, men det är ett tredje företag som administrerar betalningen. Man blir hänvisad hit och dit utan att få hjälp.

Sedan dess har jag kollat min bils framruta varje dag, både för- och eftermiddag, för att se om jag fått fler böter. Jag har också ringt flera telefonsamtal till de olika bolagen, utan resultat. Att inte oroa sig i onödan är lättare sagt än gjort. Oro skapar onödig stress och problem som ibland gör livet till ett elände. Det tar energi och gör det svårt att uppskatta de saker som faktiskt är bra.

Annons:

Nu har jag fått ett besked om att de här p-böterna inte gäller längre, men utan hjälp skulle jag inte ha klarat det.

Först vill jag tacka journalisterna på Nyhetsbyrån Järva som alltid ställer upp när människor hamnar i kläm. Jag vill också tacka Petra Berggren på Familjebostäder som har varit hjälpsam. Utan de här sakkunniga personerna hade jag inte fått det besked som jag nu fick.

En tacksam tidningsläsare,

Abdi Aziz Gedi

Print Friendly, PDF & Email